Give love..

Jag är helt slut har varit på stan och letat julklappar: Mår illa, fryser tar ett djupt andetag och lämnar snön utanför när butikernas dörrar slår igen bakom mig! Jag hittar ingenting!.. ingenting är tillräckligt bra.. Hatar att handla för att jag måste. Hittar jag något som jag tycker passar köper jag det direkt vare det sig är en vanlig grå måndag, högsommar, födelsedag eller självaste julafton.. Just nu känns julafton som ett stort måste, julklappar hit och julklappar dit yadaah yadaa. Jag tycker inte julklappar är ett tecken på att man tycker om någon, utan man gör det för att man just måste och ett måste är inte kärlek..


För ett tid sedan slutade en person på mitt jobb och innan han gick hade han ett litet tal till sina närmaste vänner.. Jag blev så berörd inte bara för de fina orden till mig utan för att han tog sig tiden och verkligen pratade från hjärtat. Det berörde verkligen! Jag har svårt att tro att någon julklapp på julafton kommer att betyda mer än fina ord..


Jag kommer inte köpa mycket julklappar i år, och jag vill inte ha några heller. Det enda jag önskar är att få spendera tid med underbara familj, mina nära och kära och att alla i min närhet mår bra och att alla får hålla sig friska.. För man inser inte vad man har förens man förlorat det. Jag har haft det skonsamt och inte varit med om mycket tråkigheter i mitt liv, min familj är underbar, jag har inte förlorat någon, heller inte berörts någon allvarlig sjukdom eller mått dåligt. Men jag har kompisar, vars lycka inte kan köpas för varken julklappar eller pengar..


God Jul alla jag känner, har känt och kommer att lära känna. God jul alla jag älskar, har älskar och kommer att älska. Ta hand om varandra! Nu ska jag fortsätta med mitt julbak! Puss & Kraaam!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback