asfalten glöder..

..det är lördag och jag är varken bakis eller har har huvudvärk! Jag vaknade av sambaliknande toner som ekar in från gatan. Vad har jag missat, är det något jippo eller något annan skojsigt? När jag en timme senare lyckas jag pallra mig ut ..vad tror ni jag ser? Inte sambadansande människor så långt ögat kan nå... Neeej, en flaxande helikopter, massa poliser och stackars små krakar som springer runt flåsandes i bastuväder. För idag är det Maraton. Precis utanför mitt hus. Jag som klagar på alla hurtbullar som springer runt och lallar vid kungsholmsstrand..  och nu har jag en hel battaljon eller snarare arme precis utanför. right in myyyy face!

Nu ska jag åka ner på stan för att slippa ha tiotusentals gympaskor mitt i fejan.. Frågan är bara hur lång maraton är egentligen.. ner på stan också.. typ två varv runt h-e-l-a stockholms innerstad.. Nånstans måste man väl kunna smita undan från sitt kassa tränings samvete...?


Kommentarer
Postat av: HELENAS

vad roligt att se hemifrån :D

Postat av: Tina

tycker synd som alla som springer måste vara svin jobbigt!

2008-05-31 @ 16:39:34
Postat av: Anna

oh fy för o springa maraton en dag som denna!

2008-05-31 @ 17:57:55
URL: http://annaoting.blogg.se
Postat av: Tobias

väldigt jobbigt

2008-05-31 @ 19:39:52
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback