Gladiator alá östra!

Efter mycket om och men kom jag upp ur sängen även denna dag..
Dagen började som alla andra dagar gör.. jag gick upp för att koka havregrynsgröt (som jag förövrigt upptäckt är jättegott med torkad frukt i) Men alltid lyckas jag göra något fel, dagen då jag gör en felfri gröt måste firas! Imorse var jag nära men föll på mållinjen.. när jag skulle hälla i lite mjölk, men efter som jag var så trött tog jag filmjölks paketet istället..  y u m m i e !
Väl i skolan var allt som vanligt även denna måndag, med undantag att rättskunskapen blev svettigare än vanligt.. Jag, Josefine och Emelie satt och skrev lappar till varandra. Självklart finns det alltid nyfikna grabs som gör allt för att få höra lite gossip. Men icke lapparna va i säkert förvar i min väska, de va vad jag trodde iaf.. tills jag blev överfallen av Masken, ja han kallas faktist så i våras umgängeskretsar! Han snodde alla lappar och sprang ut i korridoren med mig, Josefine och Emelie i hasorna.. Väl i korridoren utspelade sig ett gladiatorspel som heter duga, med nerrivna tavlor, trasiga papperskorgar och blod, svett (men dock inga tårar) t o   b a d ! Till slut fick vi tag i lapparna, som nu förövrigt är uppbrända och strödda för vinden på östras skolgård!

CIAO!

Kommentarer
Postat av: Melissa-Josefin

Fyfan det var svettigt ska jag säga, Masken fick ju ett par rivsår här och där.. haha

Postat av: Amelia

Haha...verkar som en ganska rolig dag trotts allt!

2006-01-23 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback